Afgelopen weekend hier meegereden.
Vrijdag toegekomen in de gietende regen en dus ook onze 2 trainingssessies zo gereden.
(ik upload later nog wel filmpjes van de droge condities)
De zaterdag balen dus eigenlijk dat het circuit kurkdroog lag en er voor de rest van het weekend geen druppeltje voorspeld was. Feit dat het 1 lap kwalificatie was, hielp ook niet echt. Gedoemd om achteraan te starten dus telkens.
De thuispiloten bleken bovendien ook sterk te zijn, dus tegen dat ik de pace vond in de races waren die al veel te ver weg om nog wat goed te kunnen maken.
Het eigen result was dus niet noemenswaardig.
Het kampioenschap vond ik enorm goed. Ze deden hun best om elke round de kartjes zo gelijk mogelijk te hebben. De verschillen waren best klein. Qua organisatie verliep ook alles heel vlot. Mooi op schema, een enorm enthousiaste live commentator.
Er zijn natuurlijk verbeterpunten. Grootste hiervan is dat de klassementleider niet echt beloond wordt. De finale was ook gewoon kartloting en samen met de dubbele punten kon dit je kampioenschap alsnog zwaar om zeep helpen. Zie maar naar Thom en Lee die daardoor hun podiumkansen zagen verdwijnen. Beloofden ze zeker te bekijken voor volgend jaar dus dat komt wel goed.
Samen met het mooie weer een perfect kartweekendje dus.