[Inkart, Puurs] Summer GP 2020

Vele kartings organiseren hun eigen wekelijkse/maandelijkse kampioenschappen. Daarvoor kan je hier terecht.
Plaats reactie
Doefie
Contributor
Eigen kart: Nee
Thuiscircuit: Overal een beetje
Ik race met: Huurkarts

[Inkart, Puurs] Summer GP 2020

Bericht door Doefie »

Nog geen inschrijvingen, nog geen affiche, wel al datums:

- 27 juni
- 11 juli
- 25 juli
- 8 augustus
- 22 augustus
- 29 augustus

Opnieuw allemaal op zaterdagavond omdat dit tijdens de winter een uitstekende zaak bleek te zijn qua inschrijvingen, veel mensen die zeiden dat ze sneller zouden afhaken als het in het midden van de week was (door werk enz.)

CyCo
Site Admin
Thuiscircuit: Geen.

Re: [Inkart, Puurs] Summer GP 2020

Bericht door CyCo »

Ik véél liever in de week.
Zal moeten passen in 2020 dan vrees ik. Jammer.

speesman
Contributor
Thuiscircuit: Extremekart

Bericht door speesman »

Idem hier.

CyCo
Site Admin

Bericht door CyCo »

Doefie
Contributor

Bericht door Doefie »

Jup, ik ben al ingeschreven 8-)

Maverick
Contributor

Bericht door Maverick »

1km ligt al terug, dus er kan voldoende getraind worden. ;-)
MA\\V//

Doefie
Contributor

Bericht door Doefie »

Dinsdag waren er voor de heropening twee funraces (geen gewicht, geen pitstops, geen blablabla) van beide 90min, op een geïmproviseerd km-circuit. De 1e race waren enkele locals al aanwezig tussen wat pay&drive. Mijn kartje had een iets zwakkere motor en wou vooraan helemaal niet opwarmen, waardoor ik een uur met heel veel onderstuur heb moeten rijden en zo veel verloor qua acceleratie. Kwalificeerde pas als 6e en meer dan een uur ook op die plaats rond gereden omdat ik vast zat (en door de breedte van het circuit er ook nergens voorbij kon). De kerel voor mij maakte bijzonder veel fouten maar zonder gewicht en goeie motor sneed hij mij constant de bocht af en reed dan direct weg, waardoor ik net die x-meters te kort kwam. Uiteindelijk na 73 van de 90 minuten er toch voorbij geraakt, de top 4 reed in een treintje op ruim 20sec voor mij. De kart was eindelijk opgewarmd en dat bleek ook: ik reed meteen meer dan een seconde per ronde weg van mijn achterliggers en het gat naar de top 4 verkleinde ronde per ronde. Had ik nog 10min meer gehad, had ik podium kunnen halen. Na de 90min kwam ik net op een 5tal meter van P4.

P1. Flofje (1:29.235)
P2. CRT Dimi (1:29.036)
P3. CRT Gino (1:28.812)
P4. TK(1:28.744)
P5. DaanV (1:28.813)

Last minute voor de 2e race dan ook ingeschreven omdat er iemand niet kwam opdagen. Niveau lag hier een pak hoger met oa Dylan en Thierry DW, Joni B die nog eens kwam meedoen, Dries R, Lenn R, beide CRT en Flofje opnieuw, enz... Kartje was een pak beter en kon mij op P2 kwalificeren (0.3 van Dylan). Na 10min zat ik er fysiek echter compleet door (slecht geslapen en hele lange dag gehad) en begon ik te denken dat het misschien niet zo'n fantastisch idee was. In mijn 2e ronde ging ik echter al sneller dan mijn snelste ronde in de 1e race en samen met Dylan reden we weg van het treintje tussen P3 en P10 (ongeveer). Dylan was 0.3 a 0.4 sneller en na een kwartiertje moest ik hem ook volledig laten gaan. De hele race was eigenlijk veel saaier dan de eerste, constant alleen gereden. Na ruim een uur had ik zo'n 30sec voorsprong op het achterliggende treintje en omdat de fysiek er niet beter op werd toch maar besloten tempo wat te laten zakken. Na 75min was het gat echter teruggeslagen tot ruim 15sec, maar mijn nek begon vast te zitten en ik kreeg barstende koppijn als gevolg. Helaas vroegtijdig moeten opgeven omdat er toch niks op het spel stond (had het een echte race geweest had ik wel doorgegaan), waren nog 5 rondjes te gaan dus had het op zich wel kunnen halen maar de koppijn werd te erg.

P1. Dylan DW (1:27.303)
P2. Lenn R (1:28.389)
P3. Dries R (1:28.373)
P4. Joni B (1:28.429)
P5. CRT Gino (1:28.344)
P6. CRT Dimi (1:28.448)
P7. Flofje (1:29.019)
xx. Daan V (1:28.086)

Op zich wel blij van mijn snelheid, ben sneller dan al mijn "rechtstreekse concurrenten" (rekening houdend met Summer en Winter GP's) dus op dat vlak ben ik wel tevreden. Nu alleen zien dat ik degelijke rust gehad heb voordien (ik begin oud te worden :roll: :lol: )

Op 20juni wordt er in plaats van de jaarlijkse 12u race de Spring Races van eind maart georganiseerd, beide races na elkaar dus gaat terug een hele avond karting worden 8-)
Maverick schreef:
10 Jun 2020, 11:10

1km ligt al terug, dus er kan voldoende getraind worden. ;-)
Is een tijdelijk circuit, beslaat maar de helft van wat er normaal ligt en is bocht-bocht-bocht-recht stuk - haarspeldbocht - recht - haarspeldbocht - ... super smal. Dus, wordt nog aangepast :)

Maverick
Contributor

Bericht door Maverick »

Geen 12u meer dit jaar dan? Dat is jammer...
MA\\V//

Plaats reactie