Apex Kart Club

Het grote 'kijk naar mij' / 'vind mij leuk' / 'stem op mij' subforum.
Plaats reactie
ApexKartClub
Newbie
Eigen kart: Nee
Thuiscircuit: JPR-Karting Sint-Niklaas
Ik race met: Huurkarts

Apex Kart Club

Bericht door ApexKartClub » 30 Jan 2015, 13:14

Apex Kart Club is een pas opgerichte kart club voor alle niveau's.
De bedoeling is om 1x per maand samen te komen in JPR-Karting te Sint-Niklaas alsook 1x per maand een activiteit in andere kartings.
Het principe is heel simpel: karting in groep aan een goedkopere prijs en dit met een gezellige sfeer.
Het lidmaatschap kost €15 en na 2x deelname met de club in JPR zal je uw inschrijvingsgeld al terug hebben verdiend.
De kostprijs voor het karten tijdens onze maandelijkse bijeenkomst te JPR bedraagt €38 per lid. (niet leden €48)
De kostprijs voor de andere activiteiten zal varieren van karting tot karting alsook afhankelijk van het aantal verwachte deelnemers
De kostprijs is enkel voor het karten.
De kartformule is als volgt: 10' oefenen
10'chrono
20' wedstrijd met 1à2 opwarmingsrondes
De startactiviteit zal doorgaan om 4 maart.
U kan zich reeds geinteresseerd aanmelden op onze facebook pagina, indien gewenst het huishoudelijk reglement doorlezen dat ter uwer beschikking staat op onze facebook pagina en ook kan je al een inschrijvingsformulier invullen om later mee te brengen naar de eerstvolgende activiteit.

Meer info: http://www.facebook.com/ApexKartClub
http://www.facebook.com/ApexKartClub" onclick="window.open(this.href);return false; ==> apexkartclub@gmail.com

dovakr
Newbie
Eigen kart: Ja
Thuiscircuit: Geen.
Ik race met: Beide

Re: Apex Kart Club

Bericht door dovakr » 09 Mei 2019, 09:34

Er zijn niet zo erg veel reviews te vinden over Apex Kart Club. Toch is er wel wat over te vertellen.

2018 werd een vrij mooi succes jaar voor Apex, ze hadden een slechte naam wegens de gebeurtenissen in 2017. 2018 was er een nieuw besturend lid die veel strenger ging optreden tegen "ongepast" rijgedrag. Dit lukte misschien niet 100% naar ieders wensen, maar het was al een heel stuk strenger en rechtvaardiger. De piloten kregen zo ook het signaal dat de grens strenger werd bewaakt waardoor er ook met meer respect werd "geraced". De persoon die daar voor zorgde had de club ook op voorhand gewaarschuwd dat hij dit een jaartje zou doen om de Apex kart club op weg te helpen en dat ze het vanaf 2019 zelf moesten gaan doen.

Wat er spijtig genoeg nu wordt vastgesteld in 2019 is dat we sinds gisteren avond 8/5 al aan de vijfde race zijn toegekomen (op JPR te Sint Niklaas) en dat er al telkens incidenten zijn waar gewoon niet eens is opgetreden of die als organisatie als normaal worden beschouwd. Steeds meer lijkt het op een " ga op zij je rijd in mijn weg "-race dan een faire en respectvolle race te moeten zijn geweest. Wanneer men een piloot geen stop en go geeft omdat men bang is voor represailles van de ouders die langs de baan staan, dan ben ik van mening dat je ook geen races moet organiseren.

Vorige race waren er al een paar piloten weg gebleven van de vorige keer en gisteren zijn er toch nog een aantal die hebben gezegd dat ze hun kat gingen sturen bij de volgende race. Ik kan hier maar 1 antwoord op geven ...... ze hebben volkomen gelijk !

Wat zeer opmerkelijk is, is dat er bij de APEX races in Herselt geen problemen zijn. De negatieve gebeurtenissen van op JPR Sint-Niklaas moeten naar mijn mening verteld worden, toch vind ik het ook belangrijk dat het positieve in Herselt mag gezegd worden. Doordat er geen problemen zijn, hoeven ze daar ook niet op te treden, de piloten hebben daar veel meer respect voor elkaar, de piloten waar we het over hebben met ouders, die zelfs tijdens het rijden piloten intimideren, zijn daar ook niet te vinden en elk misverstand word er op een faire en respectvolle wijze door de piloten onderling geregeld zoals het ook in onze ogen hoort te zijn. Indien het niet zo is, moet de organisatie tussen komen. Meermaals zagen we in Herselt mislukte pogingen tot voorbij steken die door "uit te rijden" een plaats konden winnen, toch werd deze plaats dan de volgende ronde weer terug gegeven.

Als een dergelijke organisatie er in slaagt om zo veel piloten bij elkaar te krijgen, moeten ze ook zeer streng optreden. Karten is een contact sport, maar een race bij APEX kart club op JPR in Sint Niklaas lijkt de laatste tijd meer op een rit in botsauto's op de kermis.

Wij sluiten ons alvast aan bij een aantal piloten om niet meer te gaan rijden bij Apex in Sint Niklaas daar het de bedoeling is om te genieten, als dat niet meer kan, dan stopt het gewoon !

CyCo
Site Admin
Eigen kart: Nee
Thuiscircuit: Geen.
Ik race met: Huurkarts

Re: Apex Kart Club

Bericht door CyCo » 09 Mei 2019, 11:26

Dank voor de reactie :thumbup:
Ikzelf ga er momenteel niet veel woorden aan vuil maken. Voor alle duidelijkheid; ik (en wij van Kartzone) heb(ben) niets te maken met Apex.

Plaats reactie