FK 2017 - Race 6: Inkart Puurs (1 Juli)

Alles over het 2e seizoen Formula Karting
Plaats reactie
awosy
Site Admin
Eigen kart: Nee
Thuiscircuit: First Kart Inn
Ik race met: Huurkarts

FK 2017 - Race 6: Inkart Puurs (1 Juli)

Bericht door awosy »

De 6e manche van het kampioenschap gaat door te Inkart in Puurs.

Vooraf maak ik mij alvast al zorgen over de klantvriendelijkheid en kwaliteit van het materiaal.
Pluspunt is wel dat we op het grote circuit rijden met de buitenpiste erbij.

Misschien een voordeel dat de 12u het weekend ervoor is en dat het materiaal misschien goed op punt gaat gezet worden voor die wedstrijd.
flofje
Contributor
Thuiscircuit: Inkart

Re: FK 2017 - Race 6: Inkart Puurs (1 Juli)

Bericht door flofje »

awosy schreef: 11 Jun 2017, 15:33 De 6e manche van het kampioenschap gaat door te Inkart in Puurs.

Vooraf maak ik mij alvast al zorgen over de klantvriendelijkheid en kwaliteit van het materiaal.
Pluspunt is wel dat we op het grote circuit rijden met de buitenpiste erbij.

Misschien een voordeel dat de 12u het weekend ervoor is en dat het materiaal misschien goed op punt gaat gezet worden voor die wedstrijd.
Kartjes zijn nieuw sinds een paar maanden, er zit nog verschil op sommige maar de meeste zijn redelijk gelijk.
Om een idee te geven: iedere memberuur zitten we telkens op een paar tienden/hondersten van elkaar (meesten rijden op 80Kg)
klantvriendelijkheid begrijp ik niet zo goed, negatieve ervaringen gehad?

/Kris
speesman
Contributor
Thuiscircuit: Extremekart

Bericht door speesman »

Klein verslag van de race van vandaag:

Telkens net niet

Slechts enkele weken na de race in Essen, was het alweer tijd voor de volgende race van het Formula Karting kampioenschap. De laatste voor de zomerpauze. Serieus zitten twijfelen of ik zou meerijden vandaag. Niet omdat ik niet graag in Puurs rijd of zo, maar was al heel de week ziek. Uiteindelijk toch beslist om het er op te wagen, zou nadien immers toch spijt hebben dat ik de race gemist zou hebben. Maar verwachtingen waren daardoor niet zo heel hoog. Nog meer nadat ik het weerbericht bekeek: voorspelling was dat het toch redelijk wat zou regenen. Op zich is het eens iets anders, maar regenrijden is zeker niet mijn sterkste punt. Maar bij sommige andere piloten ook niet, dus misschien vielen er nog wat punten te rapen.

De trainingen gingen al bij al nog behoorlijk. Merkte enkel dat ik bijzonder veel tijd verloor in het buitengedeelte, daar ging ik duidelijk veel te voorzichtig. Het binnenstuk lag me dan weer wel beter, ondanks dat dit spekglad was. Tijdens 2de training beetje zitten experimenteren waar er meeste grip lag buiten, en waar je toch beter wat voorzichtig moet zijn.

1ste race had ik kart 3. De start verliep vrij vlot, en ondanks al het geharrewar kon ik achter Tim VDA aansluiten. Toch een goede referentie in de regen. Net daarvoor reed Ward. De eerste rondes kon ik wonder boven wonder vrij goed aansluiten, en begon ik al te denken aan inhaalmaneuvers. :) Maar dan begon iedereen toch wat weg te rijden van mij, en kon ik niet meer volgen. Achter mij was er al bijzonder groot gat naar de achterliggers, dus uiteindelijk rustig kunnen uitrijden. Resultaat was P10, kon ik nog mee leven.

2de kart had ik kart 15, diegene die Tim in de 1ste race had. Hij had nadien verteld dat die kart niet zo heel goed stuurde, en dat klopte inderdaad wel. Was bijgevolg beetje tricky kart om mee te rijden, dus niet teveel risico (lees: te weinig ;) ) genomen in de kwalifs. Opnieuw kan ik goed aanklampen bij de start en zelfs plaatsen goedmaken. Maar dan maak ik in die 1ste ronde nog stomme fout waardoor ik mezelf rondzet. Moet dus heel het veld laten passeren vooraleer ik me terug in de juiste richting kan draaien. Voor ik het wist zat ik terug achter Selina. Die maakt iets later een foutje en gaat dwars. Ik moet uitwijken en ga daardoor opnieuw rond. Dus terug een achterstand die ik moet dichtrijden. Gaat echter heel goed, en kon ronde per ronde bijzonder veel dichter komen. Was duidelijk dat Selina problemen had met haar kart. Kan terug helemaal aansluiten en besloot een inhaalmaneuver te plaatsen. Echter net iets teveel snelheid waardoor ik niet meer geremd geraakt en mezelf nog maar eens rondzet. Deze keer kon ik die achterstand niet meer goedmaken, en kwam ik als laatste over de streep. Veel te veel fouten deze race, en wel dure punten laten liggen.

Ondertussen ook besloten om mijn vizier open te laten. Voorbije races zag ik veel te weinig met mijn vizier dicht, niet echt zo ideaal. Was wel hele verbetering, de kartingbaan zag er ineens veel duidelijker uit. :D Minder goed was dat ik me terug meer ziek begon te voelen. Gelukkig waren we al over de helft. In race 3 kreeg ik kart 12, en voelde onmiddellijk dat dit veel betere kart was dan de vorige 2. Ondanks een pirouette tijdens de kwalif kon ik nog een redelijke tijd neerzetten in de kwalif, ergens terug rond P10. Start ging opnieuw goed en kom al vrij snel in een groepje terecht met Thom, Ricardo en Rico. Door duels verloren we af en toe wel wat tijd, maar we bleven wel in elkaars buurt. Ricardo, die net voor mij reed, begon tegen het einde wel iets sneller te gaan. In de allerlaatste ronde zet Rico zich nog half vast, waardoor Ricardo en Thom hem nog kunnen inhalen. Ik kan er net niet over, komen ongeveer naast elkaar de finish over. Resultaat was terug P10, maar had evengoed een P7 of zo kunnen zijn. Leuke race.

Dan was het alweer tijd voor de laatste race, opnieuw met een goede kart (nr 20). Kwalif paar kleine foutjes gemaakt, waardoor ik pas P11 kon vertrekken. Maar net zoals de voorbije races kon ik goed starten en profiteren van incidenten voor mij. Ondanks dat het terug was beginnen regenen en de baan er trager bij lag, kon ik toch snellere tijden rijden. Paar bochten iets anders beginnen nemen, en dat was toch hele verbetering. Enkel beetje laat op de wedstrijddag. ;) Ook deze race weeral in een treintje terechtgekomen, met Selina, Ricardo, en Giovanno. Paar keer Giovanno kunnen inhalen of inhaalpoging kunnen ondernemen, maar hij kon me telkens terug inhalen. Had wel het gevoel dat ik iets sneller was dan de piloten voor mij, maar kon er uiteindelijk net niet voorbij. Opnieuw P10, en ook hier had er mogelijk paar plaatsen hoger ingezeten.

Eindresultaat was P23. Niet zo schitterend, maar gegeven de omstandigheden (ziek, regenrace, ...) valt het resultaat nog wel mee. Had misschien iets meer ingezeten, zeker als race 2 iets beter had verlopen. Maar vermoedelijk kunnen heel aantal andere piloten hetzelfde zeggen, in de regen is een foutje heel snel gemaakt. En aangezien iedere race slechts 7 rondes was, werd iedere fout zwaar afgestraft.

Winnaar vandaag was Mats DJ, voor Ruben en Yoan. Denk dat zij 3en wel de snelsten waren vandaag. Al kwam Jelle ook best wel dicht in de buurt, hij werd knap 4de. Top 5 werd vervolledigd door Mathias G.

Nu 2 maanden zomerpauze en dan begint deel 2 van het seizoen.
awosy
Site Admin
Thuiscircuit: First Kart Inn

Bericht door awosy »

Mijn pessimisme was onterecht zo blijkt.
Samenwerking met de formula karting crew verliep top op inkart.
Ik vond het een opsteker ook dat bij het podium fk gefeliciteerd werd voor zijn sportiviteit onder de rijders en de crew.
Misschien had inkart iets helemaal anders verwacht? geen idee. Het bevestigde alvast dat fk een stevig kampioenschap is.

Mijn race vandaag verliepen ondanks de weinige slaap (2uurtjes) en slechts 1 trainigsheatje heel vlot.
Op nat kan ik normaal wel mijn plan trekken. Maar Inkart is FKI niet natuurlijk. En sodi's zijn ook niet mijn vriendjes.

De races verliepen toch heel vlot. Heel wat leuke battles op posities gehad. De ene keer defensieve rol, de andere keer jagen op het gaatje. Heel wat mensen zien sukkelen en mij ook verbaasd op anderen die zo snel waren. Ik vond niet waar ze het verschil maakten. Meer training had zeker geholpen. Ik denk dat ik vooral buiten te braaf reed en niet genoeg risico nam. Ik wou natuurlijk liever niet rond staan. Jammer dat die RT-8'en zo lomp zijn en helemaal niet sturen. Het zou nog toffer kunnen zijn anders.
Inkart
Newbie
Thuiscircuit: Inkart
Ik race met: Geen van beide

Bericht door Inkart »

Laat ons zeggen dat we al mindere ervaringen hebben gehad met wedstrijden in de stijl van Formula Karting zoals vroeger Belkart en recenter BIKC. Wij hebben onze manier van werken, zijn vaak strenger dan de meeste gewoon zijn (waar we altijd consequent in proberen te zijn) en vinden respect heel belangrijk. Wij doen elke dag opnieuw ons best om het voor iedereen aangenaam te houden. En bij sommige piloten die ons niet kennen en enkel komen voor zulke wedstrijden, is dat soms moeilijk te begrijpen. Hierdoor zijn we dan soms net iets meer op onze hoee... Maar dat zijn nu eenmaal onze normen en waarden... Wat FK betreft... Ik vond het voor het 2e jaar op rij goed georganiseerd, idd goede onderlinge communicatie en verstandhouding met de organisatie en heb veel sportiviteit gezien op het circuit. Het waren moeilijke omstandigheden die elke race weer net iets anders waren en toch zijn er geen noemenswaardige incidenten geweest... dus ook chapeau voor de piloten... (en tot zover mijn langste post ooit op kartzone :) )
CyCo
Site Admin
Thuiscircuit: Geen.

Bericht door CyCo »

Inkart schreef: 01 Jul 2017, 22:13(en tot zover mijn langste post ooit op kartzone :) )
Hoeft geen uitzondering te zijn! ;)
Thanks voor je reply.
Maverick
Contributor
Thuiscircuit: Geen.

Bericht door Maverick »

Gisteren ook voor het eerst meegedaan met Formula Karting.
Zeer tricky omstandigheden en vooral even zoeken, zeker nadat het binnen natter en natter begon te liggen...
Mijn heat results waren 10-6-2-12 wat me algemeen op P13 van de 27 piloten maakte.

In heat 1 kwam ik net wat grip vooraan te kort om te kunnen aanvallen op Ward voor me.
P10 was het eindresultaat, al had ik de pace om hoger te kunnen eindigen.

Heat 2 was wat beter, al doe ik mijn hotlap weer veel te conservatief.
P8 gestart, maar eigenlijk meteen kunnen opklimmen naar 7.
Daarna een leuke en faire battle met Bart Martens gehad en in de laatste ronde kan ik hem nog voorbijgaan. P6 aan de finish.

Voor heat 3 had ik kart "magic number" 23, ik besluit om iets meer risico te nemen tijdens men hoflap en dit resulteert meteen in een P2 startplaats, 3/10e van de pole, maar wel een volle seconde op P3.
Dylan reed iets van me weg per ronde en Sougné, Ozzi en Selina konden niet mee.
Vrij eenzame race gehad, maar de pace was wel goed. P2 dus, heel tevreden mee, tussen al die toppers. ;-)

Heat 4 was een totale ramp... Tijdens mijn hotlap zet ik mezelf rond in de chicane naast het gebouw :oops: . Toch nog een 2.19 kunnen rijden, dus er had misschien zelfs een P5 ouzo ingezeten, nu pas P10.
Met de start snijdt Logan Sougné mij de pas af, waardoor ik de banden in gedrukt wordt en mijn achterligger had dit natuurlijk niet door en duwde Logan en mezelf in elkaar...
Alletwee vast en 8s achter op P12...
We kunnen nog terugkomen naar P9-10, maar dan begint mijn rem te blijven plakken en net na de bocht aan de finish krijg ik ze niet meer los en ga ik rond, Logan gaan vliegen en P12 aan de finish.
Weeral jammer, want Ward komt binnen op P3 en zijn FL was 2/10e sneller dan die van mij... Had dus veel meer ingezeten.

In de daguitslag word ik 13e, al bij al zeer tevreden mee!
Top 10 had er ingezeten (P8 in de laatste wedstrijd had mij top 10 verzekerd...)
FK is echt wel een goed kampioenschap, toppiloten, leuke sfeer, ...
Alleen jammer dat er geen schrapresult was, misschien eerder een schrap per wedstrijd maken dan een wedstrijd te schrappen als result? :p

Misschien dat ik volgend seizoen nog wel eens een wedstrijd meepik. 8-)
MA\\V//
speesman
Contributor
Thuiscircuit: Extremekart

Bericht door speesman »

Inkart schreef: 01 Jul 2017, 22:13 Laat ons zeggen dat we al mindere ervaringen hebben gehad met wedstrijden in de stijl van Formula Karting zoals vroeger Belkart en recenter BIKC. Wij hebben onze manier van werken, zijn vaak strenger dan de meeste gewoon zijn (waar we altijd consequent in proberen te zijn) en vinden respect heel belangrijk. Wij doen elke dag opnieuw ons best om het voor iedereen aangenaam te houden. En bij sommige piloten die ons niet kennen en enkel komen voor zulke wedstrijden, is dat soms moeilijk te begrijpen. Hierdoor zijn we dan soms net iets meer op onze hoee... Maar dat zijn nu eenmaal onze normen en waarden... Wat FK betreft... Ik vond het voor het 2e jaar op rij goed georganiseerd, idd goede onderlinge communicatie en verstandhouding met de organisatie en heb veel sportiviteit gezien op het circuit. Het waren moeilijke omstandigheden die elke race weer net iets anders waren en toch zijn er geen noemenswaardige incidenten geweest... dus ook chapeau voor de piloten... (en tot zover mijn langste post ooit op kartzone :) )
Alles was tip top verlopen, mag ook gezegd worden. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Plaats reactie