Kart Centre Roosendaal, NL

Overzicht van de circuits & kartings. Hier kan je terecht met vragen of berichten over een bepaald circuit.
CyCo
Site Admin
Eigen kart: Nee
Thuiscircuit: Geen.
Ik race met: Huurkarts

Re: Kart Centre Roosendaal, NL

Bericht door CyCo »

Blijkbaar gaan ze in KCR hun KartCup kampioenschap in een nieuw jasje gieten, en het heeft best wel wat weg van de KartGrid Cup in der tijd.
mail Corné schreef:De KartCup is vernieuwd en zal op dinsdag 26 januari gaan starten!

We verwachten dat hij dit jaar snel vol zit dus wees er snel bij!

Het is een totaal andere opzet als voorheen, we proberen elke keer weer iedereen te triggeren. Elke race die je dit jaar rijdt heeft een andere vorm:

Race 1: 3x 15 minuten (gewone rijrichting)
Race 2: 1 uurs race (tegengestelde rijrichting)
Race 3: 2x 20 minuten (1x gewone rijrichting en 1x tegengestelde rijrichting)
Race 4: 2 uurs race (gewone rijrichting)
Race 5: 3x 15 minuten (tegengestelde rijrichting)
Race 6: 2x 45 minuten (1x gewone rijrichting en 1x tegengestelde rijrichting)
Race 7: 2x 20 minuten (gewone rijrichting)
Race 8: 30 minuten (tegengestelde rijrichting)

Een grote verandering is dat je jezelf aan het begin van het seizoen als koppel opgeeft. Je strijd dus voor een individuele titel, maar ook als teamprestatie. (net als de Formule 1, daar heb je ook individueel en constructeurtitel). Je bent dus gedurende het seizoen deels gebonden aan de andere rijder. Race 2, race 4 en race 6 moet je dan ook daadwerkelijk met je teamgenoot de race rijden. Bij de individuele races kan je verschil maken met je teamgenoot, maar samen dien je ook een prestatie te leveren.

Dat houdt dus in dat als er een keer iemand niet kan, dat je dan een invaller moet regelen. Deze invaller kan niet voor de individuele punten zorgen, maar wel voor je contructeurtitel.

Ook NIEUW is dat we deze race op 90 kg gaan rijden. Zo proberen we ook de iets zwaardere rijders tegemoet te komen.

Onze zuiderburen hebben al eens een dergelijk Kampioenschap gereden en deze KartGrid Cup bleek een groot succes. Geef je snel op want vol is vol!
Nu nog een volwaardig Belgisch alternatief, dat wel verschillende circuits aandoet... :)

Maverick
Contributor

Bericht door Maverick »

CyCo schreef:Nu nog een volwaardig Belgisch alternatief, dat wel verschillende circuits aandoet... :)
Waar wacht je op? :thumbup:
MA\\V//

CyCo
Site Admin

Bericht door CyCo »

https://www.internetbode.nl/regio/roose ... eerd-playd
ROOSENDAAL - Na 22 jaar komt er een eind aan Kart Centre Roosendaal. Jan Verschoor en Ton van der Hof hebben het geheel verkocht aan ondernemer Nicky Broos die op De Stok 3 een nieuw concept gaat lanceren: Playdôme. Jan en Ton hopen vanwege de coronacrisis in juli nog de deuren te mogen openen, maar op 1 september wordt de sleutel overhandigd.

Doefie
Contributor
Thuiscircuit: Overal een beetje

Bericht door Doefie »

That s***s :(

Maverick
Contributor

Bericht door Maverick »

Money makes the world go round...
En blijkbaar hebben ze deze week nog het circuit aangepast...
3x aangepast op 8 jaar en dan 2 maanden voor sluit nog maar snel eens doen. :think:
MA\\V//

Plaats reactie