Inkart, Puurs, BE

Overzicht van de circuits & kartings. Hier kan je terecht met vragen of berichten over een bepaald circuit.
TimW
Contributor
Eigen kart: Nee
Thuiscircuit: Geen.
Ik race met: Huurkarts

Re: Inkart, Puurs, BE

Bericht door TimW »

Gisteren na zoveel jaar nog eens afgezakt naar Puurs voor de race night.
Het weer was nogal onstuimig, maar na een stemronde onder de 22 piloten werd beslist om buiten te rijden. (ik denk dat het 20 tegen 2 was of zo :P)
Het lag kletsnat buiten, dus eigenlijk telde enkel de eerste ronde. Als je dan helemaal achteraan start, no way dat je iets kan doen als er 20 man voor jou de binnenpiste volledig nat gemaakt hebben. P13 gekwalificeerd.

En dan brak buiten de hel los. 10 cm 'standing water'. De marshals hebben dan toch - begrijpelijk - beslist om enkel binnen te rijden. Terug een stemronde om te zien of we met 22 karts op de baan zouden gaan, of in ploegen van 2. Overgrote meerderheid voor rijden in ploegen. Eerlijk gezegd, met 22 enkel binnen rijden, ik zag dat niet goed komen.

De teams werden random gekozen, ttz de eerste 11 werden random gekoppeld met piloten van de laatste 11. Mijn teamgenoot vond dat het ondertussen al veel te laat geworden was, en liet de volledige race aan mij over.

Ik zag er een beetje tegen op om 80 min binnen te racen op het kleine circuit, maar desondanks was het leuk: er lag genoeg water binnen om het spannend te maken, en doordat het langzaam opdroogde was, zeker in de eerste helft van de race, elke ronde wel anders. Vooral de rechtse bocht achteraan in de hal, na het rechte stuk was tricky: ieder keer zoeken naar grip, telkens het rempunt wat later leggen, fun fun fun :D

Uiteindelijk op P2 gestrand, ondanks een 'go pits' (misverstand met blauwe vlag).

Marshalls waren streng, maar rechtvaardig. En de sfeer onder de piloten zat wel goed. Voor herhaling vatbaar.

Tim
CyCo
Site Admin

Bericht door CyCo »

Leuk om horen/lezen :thumbup: Thanks voor verslagje Tim :)
CyCo
Site Admin

Bericht door CyCo »

Iemand die weet of de Summer GP's al volzet zijn? 8-)
flofje
Contributor
Thuiscircuit: Inkart

Bericht door flofje »

CyCo schreef: 06 Jun 2019, 18:37 Iemand die weet of de Summer GP's al volzet zijn? 8-)
Best even bellen naar Inkart zelf, ik vermoed dat er nog wel plaats is...
Doefie
Contributor
Thuiscircuit: Overal een beetje

Bericht door Doefie »

CyCo schreef: 06 Jun 2019, 18:37 Iemand die weet of de Summer GP's al volzet zijn? 8-)
Vorige week zaten ze aan 18 of 19, dus nog wel een plaatsje of 2-3 (als die al niet weg zijn intussen natuurlijk)
CyCo
Site Admin

Bericht door CyCo »

Heropening op 8 mei 2021

CyCo
Site Admin