Bandenspanning?

Piloten met hun eigen kart kunnen hier terecht.
Plaats reactie
thomas.thys
Newbie
Ik race met: Geen van beide

Bandenspanning?

Bericht door thomas.thys »

Hallo,
Ik heb onlangs een kart aangeschaft (rotaxmax). Aangezien ik nog een leek ben :shifty: heb ik nog geen ervaring met de bandenspanning. Wat is de juiste bandenspanning bij welke temperaturen? Gisteren voor de eerste keer op het circuit in genk. Gelukkig heeft iemand vàn het circuit ons gezegd welke bandenspanning we moesten hanteren. Kan iemand me hier meer uitleg over geven?

Thanks
Thomas
Phil_K14
Contributor
Eigen kart: Ja
Thuiscircuit: FKI Machelen
Ik race met: Beide

Re: Bandenspanning?

Bericht door Phil_K14 »

het beste wat je volgens mij kan doen, is eens enkele uren wat spelen met de bandendruk. je vertrekt bv op 0.8 bar koud, komt na 2 rondjes binnen, meet dan de druk als ze warm staan en rij daarna redelijk wat rondjes om aan te voelen hoe die bepaalde druk is voor jou (als je stopt ook best nog eens meten mss). Daarna ga je omhoog of omlaag en begint alles opnieuw :).

Bandendruk is ook iets dat sterk afhangt van de omstandigheden (koud/warm, zon op de baan of bewolkt,...) dus het zal altijd een beetje zoeken zijn.
Joeri_
Newbie
Eigen kart: Nee
Thuiscircuit: Geen.
Ik race met: Eigen kart

Re: Bandenspanning?

Bericht door Joeri_ »

Ik begin meestal met 900g, en zak dan gedurende de dag 50g per rit tot ongeveer 800g. Het is ook van het type banden en het weer afhankelijk.
Plaats reactie