[Extreme Kart Herselt] Wintercup 2019-2020

Vele kartings organiseren hun eigen wekelijkse/maandelijkse kampioenschappen. Daarvoor kan je hier terecht.
Plaats reactie
Doefie
Contributor
Eigen kart: Nee
Thuiscircuit: Overal een beetje
Ik race met: Huurkarts

[Extreme Kart Herselt] Wintercup 2019-2020

Bericht door Doefie » 18 Sep 2019, 08:06

winter herselt.jpg
winter herselt.jpg (88.69 KiB) 2856 keer bekeken

Doefie
Contributor

Re: [Extreme Kart Herselt] Wintercup 2019-2020

Bericht door Doefie » 24 Okt 2019, 15:13

Gisteren de eerste race gehad en geen tijd gevonden om vooraf eens een sessie te rijden, dus kwalificatie was meteen circuit verkennen en hopen op een degelijk resultaat. Enkele (nog heel) oude bekenden teruggezien maar ik betwijfel het of zij mij nog kenden. Alleen de organisatie herinnerde zich mij nog ergens vaag :)

Kwalificatie dan, vijf minuten warm up en dan één hotlap. Op zich viel het wel mee maar ik was er niet heel tevreden over, P11 op de grid dan ook op 0.8 van de locals, wat vrij veel is op een circuit als Herselt. F1 Start en de race werd rekening gehouden met het gemiddelde, twee verplichte pitstops van elk 15sec binnen de 50min (1e en laatste 5min mochten niet). Tijdens de start lag ik wat te slapen vermoed ik want iedereen vertrok al voor mijn frankske viel. Op zich wel een degelijk tempo aan overgehouden en met momenten kon ik de snelsten nog redelijk bijhouden, maar het gebrek aan circuitkennis speelde wel parten (vooral in het begin dan). Mijn pitstop wat slecht getimed waardoor ik net voor de trein van P1 tem P5 terecht kwam en dus iedereen ook moest doorlaten (rondje van 3sec trager). Uiteindelijk toch nog 2 plaatsen gewonnen en als 9e over de finish. Mijn snelde ronde was 0.5 van de eersten, maar gezien ik bijna 10kg overgewicht ben (en dus al 0.2sec handicap heb) valt het qua snelheid nog best wel mee... Op naar de volgende!

1. Yannick L - 84 ronden, 35.245 gem., 34.373 snelste
2. Savage Beast - 84 ronden, 35.255 gem., 34.258 snelste
3. Glenn VV - 84 ronden, 35.272 gem., 34.361 snelste
4. Tommy - 84 ronden, 35.488 gem., 34.629 snelste
5. Repsol - 84 ronden, 35.498 gem., 34.553 snelste
6. Bjorn Van Impe - 84 ronden, 35.529 gem., 34.516 snelste
7. Jan van Olst - 84 ronden, 35.548 gem., 34.658 snelste
8. Krikke DB - 83 ronden, 35.571 gem., 34.667 snelste
9. Daan V - 83 ronden, 35.768 gem., 34.730 snelste
10. Jiri-Zero -83 ronden, 35.799 gem., 34.794 snelste
11. Dennis L - 83 ronden, 35.936 gem., 34.798 snelste
12. Robin DB - 81 ronden, 36.476 gem., 35.320 snelste
13. Speedlover - 80 ronden, 37.029 gem., 35.683 snelste

speesman
Contributor
Thuiscircuit: Extremekart

Bericht door speesman » 24 Okt 2019, 16:29

Dat is zeker geen slecht resultaat. :thumbup: Zie dat je net achter Krikke geeindigd ben, en dat is toch een van de snelste piloten daar.

Heb je nu alleen gereden, of in team?

Krikke DB
Newbie
Eigen kart: Ja
Thuiscircuit: Extreme Kart Herselt
Ik race met: Beide

Bericht door Krikke DB » 24 Okt 2019, 21:40

Lang geleden dat ik hier nog geweest ben :D .Gisteren inderdaad de eerste race, had er wel zin in. (Daan, ik ken je overigens wel "van ziens", maar echt kennen is nog iets anders ;) ) . Voor mij ging het al mis bij de kartloting...Mijn naaste concurrenten trekken allemaal de "betere" karts, ik kart 14.Wist dus al op voorhand dat top 5 rijden moeilijk ging zijn. (Ik weet dat de verschillen op de karts in Herselt relatief klein zijn, maar wanneer het niveau tussen de piloten vrij gelijk is, en je goed 2 tienden per rondje moet afgeven...) Tijdens de kwalificatie kreeg ik er nog p5 uitgesleept, maar wist dat het moeilijk ging worden dit te houden. Na de start werd het gat tussen mij en mijn 4 voorliggers heel snel groter, en ineens reed Daan net voor me, die zijn eerste pitstop had gemaakt.Het gat was misschien 3 meter, maar heb zeker 10 rondjes nodig gehad om het dicht te krijgen.Hopelijk reed ik na het passeren niet te hard in de weg ;) Mijn eerste pitstop gemaakt , en toen had ik even vrije baan. Na mijn 2e pitstop kom ik net uit de pit als de eerste 3 de bocht in sturen, dus verplicht moeten wachten tot ze voorbij waren voor ik verder kon. (zeker niet goed voor het gemiddelde, maar bon) De race dan maar gewoon uitgereden op p8,waar ik niet bepaald blij mee was. Na de race een duveltje gedronken en het ging al beter :D . Hopelijk gaat de volgende race een stukje beter :D

Doefie
Contributor

Bericht door Doefie » 14 Dec 2019, 10:54

Woensdag was de derde race van de Wintercup, meteen de laatste van dit jaar. Kwalificatie was 5min tijdrijden in tegengestelde richting, de race zelf was 2x 25min op gemiddelde ronden (met elk 2 verplichte pitstops). Kwalificatie kon ik een achtste tijd neerzetten, had ik iets meer ervaring gehad in tegengestelde richting zat er veel meer in (0.004 van de 7e startplaats bv). Ik had wel een heel goed kartje, dat bleek al snel tijdens de race. Eerste 5min was aftasten maar bleek al meer snelheid te hebben dan mijn voorliggers en bijna niets (0.1-0.2) te verliezen op de koplopers. Mijn voorliggers gingen vrij snel de pits in en besloot door te rijden, wat een goeie zet bleek te zijn. Pas in de laatste ronden mijn twee stops vlak na elkaar gemaakt en kwam als 6e over de lijn.

De tweede race was de startvolgorde zoals we gefinisht waren, met (de meesten) een andere kart onder de kont geschoven. Bij het uitgaan van de lichten viel de kart een dikke 2-3 seconden dood door te lage toeren en pas dan reageerde die, waardoor ik meteen een plaats moest toegeven. Gelukkig (? ) bleek de timing niet mee te willen en na twee ronden volgde een herstart. Met de vorige ervaring in gedachte probeerde ik het toerental hoger te houden en dat loonde; ditmaal geen tijdsverlies en kon meteen met de 5 koplopers mee. Ze bleken elkaar wat op te houden en aanpikken lukte zonder problemen. Ze gingen opnieuw relatief snel de pits in en ik hanteerde dezelfde strategie, gewoon blijven gaan en mijn referentiepunten zoeken tegenover de rest. Al snel bleek ik niet echt veel te verliezen, ik geloof op een hele race tijd dat ik 5, max 10sec trager was dan de eersten. Ik heb wel heel de race Repsol meegetrokken waardoor die op het einde net dat tikkeltje sneller was en ik hem in de laatste 5 ronden moest doorlaten, wat mijn gemiddelde zeker niet ten goede kwam... dat bleek na de race ook toen ik als 6e finishte op gemiddeld 0.1 van Repsol ...

Soit, de twee races bijeen geteld ben ik uiteindelijk vijfde geworden. Na een negende en een zesde plaats vorige races kom ik dichterbij... I'll get there 8-) :lol:

CyCo
Site Admin
Thuiscircuit: Geen.

Bericht door CyCo » 17 Dec 2019, 13:04

Doefie schreef:
14 Dec 2019, 10:54
(de meesten) een andere kart
Wait, what? :wtf:

Doefie
Contributor

Bericht door Doefie » 17 Dec 2019, 13:20

Voor de race was het eerst loten voor heat 1, daarna voor heat 2. Voor zover ik het in het oog heb kunnen houden had iedereen een andere kart geloot, maar het kon voorvallen dat je dezelfde kart lootte voor heat 2.

Plaats reactie