[Inkart, Puurs] Winter GP 2019-2020

Vele kartings organiseren hun eigen wekelijkse/maandelijkse kampioenschappen. Daarvoor kan je hier terecht.
Doefie
Contributor
Eigen kart: Nee
Thuiscircuit: Overal een beetje
Ik race met: Huurkarts

[Inkart, Puurs] Winter GP 2019-2020

Bericht door Doefie » 27 Nov 2019, 14:27

Zaterdag was de eerste race van het nieuwe winterkampioenschap. In tegenstelling tot de voorbije jaren viel de race nu op zaterdagavond en dat resulteerde ook in een veld van maar liefst 23 deelnemers. Het circuit werd met 100m verlengd op "de kilometer" en dat gaf zeker een plus qua inhaalmogelijkheden en gewoon in het algemeen aangenamer racen dan alleen de 400m rond het gebouw. Het belooft zeker een spannend kampioenschap te worden met ruim geschat een zeven à acht podiumkandidaten.

Ik lootte kartje 8, deed alles wat ik vroeg. Kwalificatie was simpel 10min voor de snelste ronde, ik haalde het uiteindelijk een tiende voor Michael Van Bercklaer en al 0.3 verschil met P3. Drie rijders binnen 0.1sec en nog twee anderen op 0.5sec van de pole. De start verliep vrij vlekkeloos en ik kon gestaag wegrijden, mede dankzij de duels achter mij. Kris Cools doet ook nog eens mee :thumbup: en haalde Michael VB na ruim vijf ronden in voor de tweede plek. Voor P3 was het drummen geblazen met Michael VB, Flofje, Dimi VDB, Gino VL en Vincent C. De baan begon stilaan op te drogen en we reden bijna allemaal dezelfde tijden. Ik heb doorgereden tot de laatste vijf minuten om mijn verplichte stop te maken en kwam uiteindelijk een 7tal seconden voor Kris C terug de baan op. Zo zijn we ook gefinisht. Pole, zege en net niet de snelste ronde (0.016 van Kris C), beter kon mijn kampioenschap niet beginnen.
2019 - 01.png
2019 - 01.png (59.46 KiB) 637 keer bekeken

CyCo
Site Admin
Thuiscircuit: Geen.

Re: [Inkart, Puurs] Winter GP 2019-2020

Bericht door CyCo » 27 Nov 2019, 16:45

Ah verdorie, is da al begonnen. Compleet gemist :silent: Kwou misschien meedoen :p

Mooie overzichtstabel Doefie :thumbup:

Thanks voor verslagje ook. Hoe is flofje voorbij Michael gegaan voor P3, pitstop?

CRT DIMI
Newbie
Thuiscircuit: Inkart

Bericht door CRT DIMI » 27 Nov 2019, 18:21

Inhaalactie in de petronasbocht

Doefie
Contributor

Bericht door Doefie » 28 Nov 2019, 18:51

CyCo schreef:
27 Nov 2019, 16:45
Ah verdorie, is da al begonnen. Compleet gemist :silent: Kwou misschien meedoen :p

Mooie overzichtstabel Doefie :thumbup:

Thanks voor verslagje ook. Hoe is flofje voorbij Michael gegaan voor P3, pitstop?
Misschien als er nog ergens een invaller nodig is, je kan altijd eens horen (of ik kan ook is horen als je dat wilt) ;) Veel kon ik niet in mijn verslagje zetten want heb heel de tijd alleen gereden, alles gebeurde achter mij... Flofje had vroeg gepit en hoopte zo iedereen te jumpen, is alleen niet gelukt bij Michael. Achteraf nog kleine discussie maar wat is een koers zonder dat er iemand klaagt he :D

flofje
Contributor

Bericht door flofje » 28 Nov 2019, 22:02

Even een kort verslagje van mijn kant.
Quali P6 gereden, vond mijn draai niet en redelijk wat fouten gemaakt, maar dat had misschien te maken met een 6u race te Eupen eerder die dag 8-)
Tijdens de race werd al redelijk wat gevochten voor mij waardoor ik besloten heb vrij snel te pitten want ik kon toch niet volgen :tired:
Als iedereen gepit had was ik op dat moment P7, maar mijn pace groeide naarmate de track opdroogde, was bij momenten de snelste op de baan.
Heb iedereen dan maar ingehaald, dankzij het extra grote parcours vormde dit niet echt een probleem, alleen Kris C en Daan waren al te ver weg :mrgreen: .
Ben dan ook heel tevreden met dit podium want had het niet echt meer verwacht :shock:
Wat betreft mijn inhaalmanoeuvre op Michael, het was blijkbaar niet correct volgens hem en moet eerlijk bekennen dat het op het "randje" was maar ik reed op dat moment 0,5s per ronde sneller als hem :angel: .

/Kris

Doefie
Contributor

Bericht door Doefie » 08 Dec 2019, 11:08

Gisteren de tweede race van het kampioenschap, opnieuw 21 deelnemers aanwezig. Circuit buiten lag leuker dan vorige keer, tikkeltje sneller, alleszinds vond ik toch. Het was nog glattig dus beloofde spannend te worden. Tot drie ronden voor het einde had ik de polepositie in handen, ronde nadien gaat Flofje er nog onder (met 0.004 sec...) en voorlaatste ronde zet CRT Dimi de tijd nog wat scherper. Laatste ronde was ik naar gevoel tikje sneller (misschien niet voor pole maar zeker voor P2) en wordt de rode vlag plots twee bochten voor de finish gezwaaid, zonder een finishvlag gezien te hebben :problem: P3 op de grid dus, met de top 6 binnen een halve seconde en met drie rijders op 0.2sec van de pole.

De start verliep (voor ons) vlekkeloos, achter P6 moet er blijkbaar een serieus incident zijn geweest want er was meteen een gat geslagen. CRT Dimi kon een gaatje slagen samen met Flofje, mijn kartje had erg veel moeite met de grip en ik moest wat lossen (met P4 tegen mijn achterbumper). Dimi gaat bij het binnenrijden in de fout en Flofje geraakt hem voorbij, Dimi begint te verdedigen op mij. Wanneer Flofje wat opgehouden wordt door gedubbelden en we terug met drie aansluiten besluit ik te pitten omdat ik duidelijk sneller was dan Dimi. Een ronde later gaat ook Michael VB (P4) de pit in, gevolgd door Flofje die van P1 pit en net voor mij uit de pits rijdt. Opdracht was duidelijk: blijven volgen en ik zou een plaatsje winnen.

Probleem was alleen dat kartje wel een goeie motor had maar de grip was zo bizar, vooral onder het terras buiten. Voorbanden begonnen te bokken terwijl de achterbanden niks grip hadden en ik er veel trager uit kwam dan bv. Flofje of Michael. Uiteindelijk een paar goeie rondjes kunnen rijden en het gat met Flofje stilaan dicht gereden, het begon ook droger en droger te worden en na ongeveer 40min wedstrijd hadden we een nagenoeg droge rijlijn. Flofje ging nog (veel) te voorzichtig in de eerste bocht binnen, kon mij er een paar keer naast zetten maar hij hield altijd toe. Met nog 10min op de klok kan ik mij er eindelijk deftig naast zetten en P2 overnemen. Hoewel we in het begin serieus op CRT Dimi aan het inlopen waren, hebben we veel tijd verloren in het duel. Eerste ronde voorbij Flofje reed ik een seconde sneller (dank u Kris :evil: :lol: ) maar CRT Dimi was net iets te ver terug uitgelopen en na zijn pitstop kwam hij ruim twee kartlengtes voor mij uit de pits (hadden we beide kunnen doorrijden ... soit).

Met nog 5min te gaan beloofde het erg spannend te worden. Ik kon het gat op een ronde of twee dicht rijden (mede omdat CRT Dimi nerveus werd en serieuze fouten begon te maken). Met het ingaan van de laatste ronde had ik nog een ruime seconde goed te maken. Vooral op het tijdelijke stuk won ik veel en bij het binnen rijden hing ik aan zijn bumper. Dimi verdedigde en ik besloot buitenom te gaan omdat ik wist dat ik daar nog redelijk wat snelheid had (dank je wel duel met Flofje). Hij gaat niet helemaal breed waardoor ik er nog naast kon zitten, CRT Dimi smijt de deur toe en dan, je kan al raden, 'boempatatra' (cfr. Gaëtan van La2). Dimi zegt "er was geen kart ruimte tussen en rijdt mij er af", ik zeg "anders had ik vastgezeten in de banden als er geen plaats was, en mijn wielen waren ter hoogte van zijn zitje anders had ik hem rond geduwd als ik niet ver genoeg zat". Soit, het was hard, akkoord, maar wel net binnen de reglementen... ik moest wel want het was mijn enige kans. Ik heb mijn onboard van de laatste ronde op Youtube gezet, iedereen kan oordelen zoals ze willen.

2 op 2 dus, zo'n goeie start heb ik nog niet gehad :) Voorlopige stand in kampioenschap (incl. schrapresultaat) :

1. ikzelf - 40 (80 totaal)
2. Flofje - 35 (67)
3. Kris Cools - 35 (was er gisteren niet bij)
4. CRT Dimi - 32 (58)
5. Michael VB - 29 (58)
6. Vincent C - 26 (48)
7. CRT Gino - 24 (48)
8. Ken DB - 22 (40)
9. CRT Glenn - 20 (40)
10. Dave H - 18 (32)

2019 - 02.png
2019 - 02.png (55.76 KiB) 555 keer bekeken

CyCo
Site Admin

Bericht door CyCo » 09 Dec 2019, 13:54

Leuk duel daar op het einde. Straf dat je zo'n gat nog toe rijdt op één ronde :)
Ik vind jouw move ok. Wat Dimi doet in de linkse haarspeld daarna vind ik optimistischer... (maar daar was ook een derde hond in het spel :p)
Ik had het graag eens vanuit flofje z'n gezichtsveld gezien :)
Ik denk zelf dat flofje misschien meest te vloeken heeft :p Zonder Dimi z'n allerlaatste duw had flofje misschien ook buitenom kunnen gaan bij jou in die linkse haarspeld, en had hij de win gepakt.

Doefie
Contributor

Bericht door Doefie » 09 Dec 2019, 15:06

Na de race tegen hem gezegd; ik had verwacht dat hij zijn lijn hield in de "chicane" en dat ik in de muur stak (zoals ik dat van Dimi verwachtte ook) maar Flofje gaf de ruimte waardoor ik kort kon blijven...

flofje
Contributor

Bericht door flofje » 13 Jan 2020, 20:03

Zaterdag 3de manche van het winterkampioenschap gereden.
Het ging een droge race worden, al is het extra stuk dat ze er voor de race bijleggen nog nat.
Ik startte de Quali als 2de piloot achter Dimi VDB, heb met na een aantal ronden laten afzakken naar het middenveld aangezien ik totaal geen idee had hoe goed mijn tijden waren. Uiteindelijk als 3de qualified, was ik best tevreden mee.
Tot mijn verassing was ik echter wel eerste van de toppers (niet dat Gino of Sin slechte karters zijn, integendeel).
De rest had het precies een beetje laten afweten maar dat komt misschien omdat de tijden ontzettend dicht bij elkaar lagen:

om idee te geven, dit was de top 12 quali:
1.	CRT GINO	1:01.020
2.	SIN		1:01.054
3.	FLOFJE		1:01.073
4.	VINCENT C	1:01.130
5.	PIER ANDREA	1:01.151
6.	DAAN V		1:01.199
7.	MICHAEL VB.	1:01.219
8.	SIX		1:01.260
9.	CRT GLENN	1:01.373
10.	DevilDriver     1:01.411
11.	KRIS COOLS	1:01.417
12.	CRT DIMI	1:01.455
De race dan:

In de eerste ronde verslikt Sin zich op een remmanoeuvre van Gino en zet zichzelf rond op het natte buitenstuk waardoor ik eenvoudig op P2 kwam.
Initieel had ik moeite om Gino te volgen maar na een tijdje kon ik het gaatje terug toemaken, . Ik was marginaal sneller dus inhalen was niet evident. Daan was ondertussen mooi opgeklommen naar P3 en was stilletjesaan het gat met mij aan het toerijden, dus ik moest iets ondernemen om een herhaling van vorige keer te voorkomen :mrgreen:
Op een gegeven moment maakt Gino binnen een klein foutje waardoor ik echt in zijn gat zat en aan het terras heb ik niet getwijfeld en heb me er mooi zonder contact tussen gezet. Aan zijn reactie te zien had Gino mijn move duidelijk niet verwacht :angel:
Eenmaal voorbij Gino gingen mijn rondetijden naar beneden, Gino bleef echter mooi volgen, Daan moest een beetje lossen.
Naar het einde toe mijn pitstop uitgevoerd en GIno de ronde erna maar hij bleef achter mij.
Eindstand Race 3:
1.	FLOFJE		58.401
2.	CRT GINO	58.243
3.	DAAN V		58.691
4.	VINCENT C	58.861
5.	KRIS COOLS	58.674
6.	MICHAEL VB.	58.829
7.	CRT DIMI	58.668
8.	SIN		58.585
9.	CRT GLENN	58.764
10.	PANTERA		59.150
Een broodnodige overwinning om mijn kansen gaaf te houden om mezelf op te volgen als winterkampioen (al zal dat niet simpel worden) :clap:
Daan heeft nu 2 overwinningen en een P3, ik heb een P3, P2 en P1.
Had ik vorige race kunnen winnen, stond ik er nu beter voor, maar soit :mrgreen:
Op naar de volgende :thumbup:

CyCo
Site Admin

Bericht door CyCo » 13 Jan 2020, 20:56

flofje schreef:
13 Jan 2020, 20:03
tijden ontzettend dicht bij elkaar lagen
idd, nice! :)